شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 27 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
گزارش ویژه چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۱:۰۷:۴۳

فشار نرخ حمل و نقل بر شناورهای مگا سایز

باشگاه خبری فراساحل: موسسه مشاوره Drewry از وضعیت ناآرام نرخ حمل و نقل بار در شناورهای مگا و مسیر آسیای غربی به مدیترانه خبر داد. به گزارش باشگاه خبری  فراساحل موسسۀ مشاوره Drewry گفت: در سال 2017 میلادی همزمان با اعمال فشار نرخ حمل و نقل در شناورهای مگاسایز و در مسیر آسیای غربی به مدیترانه شاهد رونق نرخ در مسیر مخالف بودیم به گونه ای که بازار بک‌‌‌هال ( بازار حمل و نقل ترافیکی بین واحدهای فرعی و اصلی) در تجارت مسیرهای آسیای شمالی- اروپا، آسیا-مدیترانه و آفریقای شمالی وضعیت بسیار خوبی دارد. بر اساس این گزارش، میزان حمل و نقل در مسیرهای شرقی در دو ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16 درصد رشد داشت اما در مسیرهای غربی با سه درصد افت همراه بود. بر همین اساس، مرکز آمار تجاری کانتینری (CTS) اعلام کرد: ترافیک کانتینری از آسیا به مدیترانه در مقایسه با اروپای شمالی در سال گذشتۀ میلادی با سرعت بیشتری رشد کرد و هر کدام به ترتیب افزایش ترافیکی 2.5 و 0.3 درصدی را تجربه کردند.

ما، برخلاف آغاز پرتلاطم سال جاری میلادی موسسۀ مشاوره ای Drewry پیش بینی کرد نرخ رشد در مسیر آسیای غربی به مدیترانه با روال بسیار کندی همراه خواهد بود. موسسه مشاوره Drewry در ادامه گفت: رشد تجارت مسیرهای غربی همانند روال سال گذشتۀ میلادی است و بیش از دو تا سه درصد رشد نخواهد کرد. رشد تجارت در منطقۀ غربی مدیترانه بیشتر از منطقۀ شرقی آن خواهد بود و نرخ حمل و نقل دراین مسیر با فشار بیشتری همزمان با ورود شناورهای بزرگتر به منطقه به کار خود ادامه ‌‌می‌دهد. افزون بر آن و به موجب ائتلاف‌‌‌های شکل گرفته در سال گذشتۀ میلادی، میزان معاملات خرید و فروش در مسیرهای غربی تا ماه ‌‌می‌سال جاری میلادی افزایش ‌‌می‌یابد و به بالاترین میزان خود از ماه آگوست سال گذشته میلادی تاکنون ‌‌می‌رسد.



  کد خبر : 3523
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :